CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

الاثنين، 9 مارس 2009

قلبي


انا : من انت ؟َ


قلبي : مابك لم اتغير هكذا . انا قلبك الا تعرفني ؟


انا : ماذا ؟! اهذا انت حقا ولكن ماذا حدث لك وما هذا الشيب الذي يغطي رأسك ؟


ما هذه الدماء التي تغرق فيها . انظر ان ليدك جرحا ينزف ؟!


قلبي : انه الحب لا تقنع نفسك انك نسيت او تغلبت علي جرحك


لطالما اقنعت نفسك انك استطعت التغلب علي هذا الجرح ولكنه بقي غضا


ينزف بداخلك دون ان تشعر او لنقل انك تجاهلته حتي حطمني قبل ان يحطمك


انا : ارجوك لا تذكرني ولا تلمني فليس الامر بيدي


قلبي : وماذنبي انا . انت من تحب وانا من يتحمل تبعه عشقك .


انا : اسكت ايها القلب الاحمق .


قلبي : لم اعد استطيع التحمل .


انا : دعني افكر قليلا .


هل تعرف لقد وجدت حلا جذريا . اسنطيع بق ان اوقف جرحك والي الابد


لن تتالم بعد الان . من الان فصاعدا لا يوجد جراح لن تنزف يا قلبي


لن اعيش علي ذكري لسوف ادفن هذه الذكري ولسوف ادفنك معها والي الابد .


لن استخرجك مره اخري وهذا وعدا قطعته علي نفسي .


لسوف اعيش بدون الحب . فالحب لايخلو من الجراح .


لقد مللت هذه الجراح التي اثخن بها قلبي لم يعد به مكان لجرح اخر .


لذا (( استودعك الله يا قلبي )) فان هذه اخر ايامك معي .


في النهايه رساله الي قلبي : (( الوداع يا من تعذبت كثيرا بسببه لقد تسببت


في اسعد لحظات حياتي واتعسها . نعم جمعت بين متناقضات كثيره ز ولكن في النهايه


تغلبت عليك الاحزان واصبحت منبعا لها مما استدعي دفنك والي الابد فلن يكون لك وجود في حياتي بعد اليوم ))


ولكن هل فعلا استطيع ان اتغلب عليه الا الابد


وان ابقيه دفينا ؟! اكثر ما اخافه ان يطلق احدهم سراحه


ويعود لي مره اخري مثخنا بالجراح


وان يتغلب عليه ماضيه الحزين . لن استطيع القول الا


فلأنتظر ما تفعله الايام بهذا القلب التعس


16 التعليقات:

GiGi world يقول...

يااااااااااااااااااااه كل ده
اهدى شويه وبجد الايام بتداوى اي جراح

غير معرف يقول...

يبدوأن جرحك لم يندمل بعد!
ارتبط الحب عندك بالجراح،
الحب أجمل و أبعد من ذلك
بكثير
حظ سعيد:)

نور الاسلام يقول...

السلام عليكم

بجد كلاماتك واسلوبك في التعبير جميل جدا

لكن مش علشان مره اتجرحت يبقي تودع قلبك وتدفنه
لا خلي عندك امل في الحياه اكيد هييجي يوم وهتلاقي حب يعوضك عن جرحك دا
وهتنساه للابد

الحب مش وحش
بالعكس الحب دا بجد اجمل حاجه في الدنيا

وزي ما قلت لك مش معني ان انت اتجرحت قبل كدا وقصة الحب فشلت يبقي تعذب قلبك
خلي عندك امل في الحياه
وبعدين انت كدا بتخدع نفسك متقدرشي تعيش من غير قلبك

صدقني مش هتقدر
ربنا يوفقك يارب
السلام عليكم

shoshta_ joker يقول...

السلام عليكم........
عجبنى الموضوع اوى دخلت علشان اعلق...
كل ما قولته واكنه يعبر عنى ......وفكرت كثيرا فى الذى فكرت فيه لان فى كثير من الاوقات يرطتبت الحب بالفراق والعذاب والدموع....ولكن بالتاكيد ليس فى كل الاوقات .......فكرت انى اعيش بدون قلب ولاكننى لم اتصور ذلك ابدا لاننى حقا بحاجة اليه لانه من وجهة نظرى هو الحياة .......قد يكون الفراق اصعب مشاعر حسيتها فى الحياة ولكن ماذا نفعل الاخرين دائما هما الذين يختارون الفراق انا عن نفسى عمرى ما اختارت افراق احد ولكن قد يكون القدر هو السبب.......ولكن فى النهاية حقا النسيان صعب ولكن الايام قد تدواى هذا وما اعظمها نعمة خلقها الله فى الوجود وهى النسيان سوف تنسى وتمر بتجربة اخرى وباذن الله ربنا يوفقك
وتنجح فيها .....معلش رغيت كتير ووجعت دماغك بس قولت راى والى انا حسيه.....دومت بخير ولك كل الود والتقدير.

Hidden يقول...

سعات بنحاول نحسس نفسنا حاجات مش موجوده لمجرد إن الإحساس جديد و عاوزين نجربه ف بنحاول نبينه ف كلامنا و تصرفاتنا
و يا مصطفى الحب حلو آه يا عم الحب حلو و مفيش حلاوه منغير نار ;)
و متكزبش على نفسك لأن لا القلب بيموت ولا الذكريات بتدفن

Hidden يقول...

نسيت اشيد بفكرة البوست بجد روعه اسلوب الحوار و الوصف

ليك مستقبل جامد اوي على فكره :)


طولت انا يلا معلش

سلاااااااااااااامو عليكو

مصطفي احمد يقول...

gigi

يارب بس مش اعتقد

مصطفي احمد يقول...

rose

اعتقد ذلك

واتمني يجي اليوم اللي اغير فيه وجه نظري دي

مصطفي احمد يقول...

نور الاسلام

جزاكم الله خيرا

مصطفي احمد يقول...

shemo

فعلا تعليقك فرق معايا

اتمني ليكي تنسي وعقبالي

مصطفي احمد يقول...

hidden

هههههههههههه

صدقني بيموت ولو بعد حين

:d

هفهمك بعدين بقي

مصطفي احمد يقول...

hidden

يارب يا خويا

:d

ايه رايك فيا فنان صح

:d

غير معرف يقول...

ايه يابني انت ناوي تشتغل حانوتي ؟

:d

بص اللي يبيعك بيعه واللي مش يعبرك ب 1% مش تعبره ب100%

جوجو يقول...

السلام عليكم

البوست مؤثر جدا

فعلا اصعب حاجة فى الدنيا دى الجراح
خاصة لما يكون من حد حبيته اوى
الحمدلله على كل حال

اسلوبك رائع جدا

تحياتى ليك

مصطفي احمد يقول...

حسن حنفي


هههههههه

ايوه شكلي كده وهجيبك بقي تشتغل معايا ايه رأيك فرصه عمل اهو

:d

مصطفي احمد يقول...

جوجو

وعليكم السلام


معاكي حق

جزاكم الله خيرا